غذاهای محلی قشم| طعمی منحصر به فرد

غذاهای محلی قشم، غذاهای محلی متنوعی دارد و از قدیم الایام زنان این جزیره غذاهای لذیذی به ویژه غذاهای دریایی طبخ می کردند. سعی کنید در سفر به جزیره قشم به جای صرف غذا در رستوران های مدرن یا فست فودها مهمان مردم محلی باشید تا از طعم ناب غذاهای محلی قشم لذت ببرید. در این مقاله قصد داریم راهنمای کامل بهترین غذاهای محلی قشم را ارائه کنیم. آیا مدت زمان کوتاهی در قشم است؟ راهنمای سریع ما را بخوانید.

هاواری چک میگ

غذاهای محلی قشم
غذاهای محلی قشم

بچه میگوی خشک (یا به قول محلی ها هواری چکو میگ) یکی از غذاهای محلی قشم است. این نوع میگو در فصل تخم ریزی در جنگل حرا حرا صید می شود. سپس آنها را در آب دریا می جوشانند و خشک می کنند تا برای بازار آماده شوند. برای تهیه این غذا، میگوی خشک را خیس کرده و پوست آن را جدا می کنند، سپس با زردچوبه و مقداری آب به پیاز تفت داده شده اضافه می کنند. عدس پخته شده را همراه با آب داغ به غذا اضافه می کنند. پس از به جوش آمدن آب، برنج را به غذا اضافه می کنند تا آب آن تبخیر شود و برنج دم بکشد.

کوسه پودینی، غذاهای محلی قشم

Podini with shark | غذاهای محلی قشم • درناتریپ ✈️

پودینی نوعی غذا است که با گوشت کوسه یا هر نوع ماهی دیگری درست می شود و روی برنج سرو می شود. برای تهیه این غذا گوشت کوسه را تکه تکه می کنند و با پوست در آب نمک می ریزند تا بجوشد و کاملا بپزد. بعد از اینکه گوشت کاملا پخته شد و استخوان ها به راحتی جدا شد، گوشت را کاملا له کرده و فشار می دهند تا آب آن کاملا گرفته و خشک شود. سپس آن را با پیاز و سبزیجات یعنی گشنیز و شوید تفت می دهند و بعد مقداری رب گوجه فرنگی و لیموی خشک به مخلوط اضافه می کنند.

برنج دیشو، طرز تهیه غذاهای محلی قشم

برای تهیه این غذا شربت خرما را در آب حل می کنند تا رقیق شود. سپس روی حرارت می گذاریم تا بجوشد. پس از آن برنج را در این محلول می ریزند تا در آب بجوشد تا تبخیر شود و برنج دم بکشد. این برنج با ماهی بریان سرو می شود.

موفلک

166775008157b3 | غذاهای محلی قشم • درناتریپ ✈️

برای تهیه این غذا گندم یا جو برشته قهوه ای را در آب خیس می کنند. سپس ماهی را در آب نمک و زردچوبه می جوشانند تا استخوان ها جدا شوند. بعد گوشت ماهی را با پیاز تفت می دهیم و دوباره به همان آب جوش اضافه می کنیم. وقتی آب به جوش آمد، گندم خیس خورده را به مخلوط اضافه می کنند تا آب کاملاً تبخیر شود.

ماهی مرکب خشک شده، غذای محلی قشم

deied squid | غذاهای محلی قشم • درناتریپ ✈️

این یکی از بهترین غذاهای محلی قشم نیست، بلکه بیشتر یک میان وعده است. ماهی مرکب (آنکا در گویش محلی) را به ورقه های بلند و نازک بریده و در آفتاب آویزان می کنند تا کاملا خشک شوند. این حداقل 10 روز طول می کشد. بعد از خشک شدن ماهی، آن را روی زغال یا شعله گاز کبابی می کنند و بعد له می کنند تا بافت گوشت نرم شود. در آخر آب لیموی تازه روی گوشت می پاشند و با خرما سرو می کنند.

زیبون

Zibon | غذاهای محلی قشم • درناتریپ ✈️

برای تهیه این غذا، سیب زمینی ها را به قطعات بزرگ برش می دهیم و سرخ می کنیم تا ترد شوند. ادویه و زردچوبه را به ماهی اضافه کنید و در روغن تفت دهید و همزمان پیازهای خرد شده را داخل گوجه فرنگی رنده شده تفت دهید. در آخر، همه چیز را روی «توموشی» (نان نازک محلی) در قابلمه ریخته و روی آن برنج می‌ریزند. همه چیز باید بپزد تا برنج کاملا نرم شود

نان توموشی

اگرچه یکی از بهترین غذاهای محلی قشم نیست، اما از این نان در تهیه بسیاری از غذاهای خوشمزه محلی استفاده می شود. اهالی قشم این نان محلی بسیار رقیق را با سس مخصوصی می پزند. تخم مرغ و پنیر داخل این نان پهن می‌شود که همزمان با نان پخته می‌شود.

کلمبا، خوشمزه ترین غذاهای قشم

kolomba | غذاهای محلی قشم • درناتریپ ✈️

این غذای خوشمزه از گندم، ماهی، سبزی (گشنیز و شوید خرد شده) درست می شود. قشمی ها دانه های گندم را در آب جوش می ریزند تا آبگوشت غلیظی به دست آید. ماهی را نیز در آب شور و زردچوبه می جوشانند تا استخوان های آن جدا شود. سپس گوشت را با سبزیجات مخلوط کرده و به گندم در حال جوش اضافه می کنند.

ماهی کبابی (کباب زغالی)

u 8677d1f8a2a17cbaad28d57d75dbbff1 | غذاهای محلی قشم • درناتریپ ✈️

محلی های قشم برای تهیه ماهی سوخاری شکم ماهی های کوچک مانند ساردین را خالی نمی کنند و از ماهی هایی مانند نیزه، قیچی و … استفاده می کنند. اولین قدم این است که شکم خود را خالی کرده و با مخلوط گشنیز و شوید پر کنید. ، پیاز خرد شده، فلفل، ادویه و فلفل سبز. سپس ماهی را روی یک بشقاب فلزی که روی آتش گاز یا زغال آماده شده قرار می دهند تا کباب شود.

سپس ماهی ها را در ظرف دربسته ای قرار می دهند و چند قطره آب روی آن می پاشند تا در اثر بخار ماهی داغ، روغن زیر پوستشان بچسبد. بعد از این یکی از بهترین غذاهای محلی قشم آماده است که به راحتی پوست آن را گرفته و میل کنید.

منبع بلاگ اپوچی
پیام بگذارید